sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Talli talviaikaan

Hepat olivat viime yön sisällä jo. Alkoi olla niin kosteaa, ettei kuivaa nukkumispaikkaa löytynyt tarhasta. Mulle muutos tarkoittaa aikaisia aamuheräämisiä ja muita tuttuja rutiineja, mitä on jo ollutkin vähän ikävä.

klo 5:00 soi kello, torkutin ja nousin vähän yli.
klo 5:10 olin tallissa koirien kanssa.
ko 5:17 olin vienyt hepat ulos, ottanut Tellalta lämpöpintelit ja bootsit ja loimittanut sen.
klo 5:42 olin takaisin sisällä ja tallissa mua odotti iltaa varten siivotut karsinat, karsinoissa valmiiksi punnitut heinät ja vedet ja varustehuoneessa viittä vaille valmiit iltasapuskat hevosille.

Sisällä ehdin syödä aamupalan juuri ennen muun perheen heräämistä.

Oon muuten pohtinyt yöheinien määrää. Viime yönä hepat olivat sisällä klo 20.30-5.10 välisen ajan. Olin mitannut niille heinää suunnilleen niin, että poneilla oli 2,5kg ja hevosilla 4kg. Aamulla karsinat näytti tältä.

Tuhkimo 

Didi 

Tomppa

Sanottakoon, että Tellan karsinasta ei löytynyt kuvattavaa. Slow feedin verkko saattaa päästä kokeiluun hyvin nopeasti! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti