torstai 6. huhtikuuta 2017

Kirjausta

Kuinka monella on käytössä hevosilla päiväkirjat? Mä haluaisin osata käyttää sellaista, mutta en ikinä muista kirjoittaa siihen. Mulla on ollut käytössä monta vuotta erilaisia exel taulukoita. Ensin oli pelkkä kalenteri, johon kirjasin Tellan liikutuksia. Sitten tein taulukon, johon kirjasin liikutusten lisäksi kengitykset, raspaukset, ruokinnan muutokset, ell-käynnit ja muut. Nyt olen luopunut tästä taulukosta ja kehittänyt taas uuden vaihtoehdon.  Maltin liikutukset kirjoitan kalenteriin tähän tapaan


Tämän kalenterin tulostan kuukausittain, ja liimaan Maltin päiväkirjaan. Siihen myös kirjoitan ratsastuksista ym. olennaisia asioita silloin, kun kirjoitettavaa on. Tää on musta ollut liikutuksien seuraamisessa kätevää. Ei tule viikon taukoa päiväkirjaan, joka päivä jaksan koneelta klikata kalenterin auki ja täyttää siihen, jos on jotain tehty. 

Kaikki muut olennaiset tiedot on exel-taulukossa, johon olen tehnyt omat taulukot jokaiselle meillä asuvalle. Siinä näkyy madotukset, rokotukset, raspaukset, kengitykset, vuolut, lantanäytteiden tulokset, lämpöjen mittaukset ja lääkekirjanpito. Taidanpa lisätä siihen myös rehukirjanpidon. Taulukko on kätevä, sillä etusivulle päivitän aina viimeisimmät kengitykset, madotukset, rokotukset, raspaukset, joten siitä näen helposti tiedot. Saa nähdä, miten pitkään tämä kirjaustapa pysyy mulla käytössä..

2 kommenttia:

  1. Minulla on tallin pöydällä A4 pöytäkalenteri, johon yritän muistaa rustailla kaikki mahdolliset asiat. Paino sanalla yrittää..kyllä sinne suurin osa onneksi menee, mutta ihan perusjuut kuten liikutukset ja muut jää merkkaamatta..pitäisi skarpata. Mielessä on ollut ;)

    VastaaPoista
  2. Mä en pidä muuta kalenteria kuin blogia, mutta tosiaan viime aikoina ei ole juuri varsinaisesti paljon tarvinnut mitään liikutuksia erikseen kirjoitella ylös, kun ei ole ratsastanutkaan hetkeen.
    Ai niin, ja kummallakin hevosella on vihkot, mihin merkitään kaikki madotukset, lääkitykset ja eläinlääkärin vierailut.

    VastaaPoista