lauantai 14. tammikuuta 2017

Vuosi 2017



Tämä vuosi on pyörähtänyt mukavasti käyntiin. Mulla on ääretön ikävä Tellaa, mutta olen päässyt harrastamaan ja ratsastamaan, ja nautin siitä suunnattomasti. Vaikka vanha hevosystäväni on poissa. Maltti on saanut lomailla, vasta tällä viikolla se palasi työn touhuun, kun saatiin kentälle pieni lumikerros. Olen ratsastanut liinassa kolmesti, käynnissä pääasiassa kun pohja ollut luvattoman kova. Eilen kokeiltiin laukannostoja ja muutaman yrityksen jälkeen nekin sujuivat. Vielä joudun menemään liinassa, koska meillä ei ole kentällä aitoja. Kentän reunalta on pahimmillaan yli metrin pudotus pellolle, ja sinne en halua Maltin kanssa joutua. Heti kun ohjattavuus paranee, jätetään avustaja pois. Nyt en näe sitä vielä järkevänä.

Olen saanut uuden hevosystävän. Käyn läheisellä tallilla vuokraamassa erästä tammaa. Se on ihana, aivan erilainen kuin mitä Tella. Peilikuva kaikessa. Silti mä tykkään siitä omalla tavallani. Vaikkei meillä yhteistyö vielä suju kovin hyvin, musta on ollut mukava päästä ratsastamaan "kunnolla". Maltin kanssa ratsastus on vielä sellaista puuhastelua.

Mulla on hevoskuume. Mä haluaisin uuden hevosen. Yritän hokea itselleni, että Maltti ja vuokrahevonen riittää, mutta silti huomaan selailevani ilmoituksia ja sopivan koeratsastuksia. Jos täydellinen ehdokas löytyy, ehkäpä meille tulee toinen hevonen.


3 kommenttia:

  1. Onko suomenhevonen etsinnässä? Millaiseen käyttöön? Tässä on muutamalla tutulla hiljaisessa myynnissä pari ruunaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensisijaisesti etsin puoliveristä, mutta ainoat kriteerit on hyvä luonne ja terve.

      Poista
    2. Jos pienhevosta kaipailee niin minäkin tiedän yhden mahdollisesti hiljaiseen myyntiin tulevan suokkiruunan ;)

      Poista